نظریه های مهارت حل مسئله
دزوریلا و گلدفرید ، پایهگذاران شیوه آموزش حل مسئله طی مقالهای به لزوم آموزش مهارت حل مسئله در برنامه آموزش مهارتهای فردی تأکید نمودهاند ( نزو و دزوریلا ، 2001). دزوریلا و گلدفرید (1971) حل مسئله را به عنوان فرایند رفتاری شناختی تعریف کرده اند که می تواند انواعی از پاسخ های متناوب بالقوه سودمند را جهت مقابله با موقعیت های دشوار در اختیار افراد قرار دهد. بدین جهت از اهداف آموزش به مراجعان در مهارت های حل مسئله این می باشد که یک راهبرد جهت سازگاری کلی در اختیار آنان قرار دهد.
هر آنچه از روانشناسی می خواهید را در این وبلاگ بجویید .