روانشناسی مد و لباس

روان‌شناسی مد، به عنوان شاخه ای از روان‌شناسی کاربردی، نظریه‌ها و اصول روان‌شناسی را برای فهم و شرح رابطه میان مد و سبک انسان، از جمله اینکه مد چگونه بر عاطفه‌ها، عزت نفس و هویت ما اثر می‌گذارد، به کار می‌گیرد. همچنین بررسی می‌کند که چگونه انتخاب‌های مد تحت تأثیر عواملی همچون فرهنگ، رفتارهای اجتماعی، ارزش‌های شخصی و تفاوت‌های فردی واقع می‌شوند. روان‌ شناس‌های مد ممکن است از دانش و مهارت‌های خویش برای مشاوره دادن به اشخاص ، نهادها یا صنعت مد و لباس در رابطه با سوژه‌ های گوناگونی همچون روش مصرف‌کننده ، راهبردهای بازاریابی ، طراحی و پایداری استفاده نمایند .

ادامه نوشته

نظریه های روانشناسی جان فلوگل

جان کارل فلوگل (13 ژوئن 1884 - 6 آگوست 1955) ، یک آزمایشگر انگلیسی ، روانشناس و یک روانکاو عملی بود . فلوگل در 13 ژوئن 1884 در لیورپول متولد شد. پدر او آلمانی و مادرش انگلیسی بودند و خانواده اش نیز ارتباط نزدیک با فرانسه داشتند ، و بنابراین فلوگل هر سه زبان را که بزرگ شد یاد گرفت. با این وجود ، به دلیل ناهنجاری مادرزادی پاهای خود ، او تحصیل عادی دوره متوسطه را دنبال نکرد. جان فلوگل ، با نوشتن کتاب روانشناسی لباس ، و ابداع اصطلاح چشم پوشش بزرگ مردانه ، برای آزادی و لغو کمد لباس مردان مبارزه کرد .

ادامه نوشته

نظریه های روانشناسی جورج باترورث

جورج اسموند باترورث ( George Esmond Butterworth ) متولد 8 نوامبر 1946 و متوفای 12 فوریه 2000 در سن 53 سالگی ، استاد روانشناسی بریتانیایی بود که رشد نوزادان را مطالعه می کرد . جورج باترورث یکی از دو بنیانگذار انجمن اروپایی روانشناسی رشد بود . پس از اتمام دکترای فلسفه از آکسفورد، باترورث پستی را در دانشگاه ساوتهمپتون گرفت و در سال 1985 به کرسی روانشناسی در استرلینگ رفت، قبل از اینکه در سال 1991 به دانشگاه ساسکس آمد. او در سال 1996 به عنوان استاد افتخاری دانشگاه شرق لندن منصوب شد.

ادامه نوشته