طبقه بندی اهداف آموزشی مریل
الگوی طراحی آموزشی مریل که نظریه نمایش اجزاء نیز نامیده می شود، در واقع توصیفی از عناصر خُرد در آموزش است و بدین سبب یک الگوی طراحی آموزشی در سطح خُرد قلمداد می شود.
مریل در این نظریه، ابتدا یک طبقه بندی از هدف های آموزشی ارائه می دهد که ماتریس عملکرد - محتوا نامیده می شود. این ماتریس چهار نوع موضوع ( حقایق، مفاهیم، روش کارها و اصول یا قوانین ) و سه نوع عملکرد ( یادآوری، کاربرد و کشف ) را به نمایش می گذارد.
بر اساس الگوی طراحی آموزشی مریل هر آموزشی تنها شامل دو عنصر تشکیل دهنده است: تعمیم و
 هر آنچه از روانشناسی می خواهید را در این وبلاگ بجویید .
	  هر آنچه از روانشناسی می خواهید را در این وبلاگ بجویید .