یادگیرنده ای که سبک یادگیری اش تجربة عینی است ، از تجارب خاص می آموزد ( هاشمی و لطیفیان ، 1390 )  با دیگران ارتباط برقرار می کند و به احساس خود و افراد دیگر حساس است ( ایزدی و محمدزاده ادملایی ، 1386 ) . عینی ها افرادی هستند که شیوة یادگیری شان از راه شهود و با استفاده از تجارب تازه است و به احساسات درونی توجه دارند ( یزدی ، 1388 ) . همچنین در شیوة عینی ، یادگیرنده بر احساسات خود متکی است و بیشتر از راه شهود یاد می گیرد و نسبت به امور انعطاف پذیری ندارد ( امینی و همکاران ، 1390 ) . در اين مرحله از چرخه‌ي يادگيري، فرد از طريق تجارب ويژه، ارتباط با مردم و حساسيت به احساسات افراد را ياد مي‌گيرد. در اين مرحله از چرخه يادگيري فرد بيش‌تر بر احساسات دروني و توانايي‌هاي خود متكي است تا بر يك رويكرد نظام‌دار نسبت به حل مسئله و موقعيت‌ها. وي در اين مرحله به احساسات خود اعتماد مي‌كند و نمي‌تواند ذهني باز داشته باشد و نسبت به امور و قضايا به‌صورت انعطاف‌پذير عمل كند. تجربه عینی را می توان معادل فعل احساس­کردن یا Feeling دانست ( meraatpack.com ، 25/07/1390) .