در مطالعات سبک های یادگیری را بصورت مختلف طبقه بندی کرده اند یا سبک ها را به روش های مختلف طبقه بندی نموده اند. از جمله کیف ( 19888 ) در تعریف اش از سبک های یادگیری فاکتورهای شناختی ، عاطفی و روانشناختی را بعنوان عوامل معرفی نموده که سبک های یادگیری تلاش در شناسایی آنها دارند. 

کیف سبک یادگیري را ویژگی هاي شـناختی، عـاطفی و روانـی رفتـار تعریـف مـی کنـد کـه شـاخص نسبتا ثابـت بـراي چگـونگی یـادگیري و فهـم یادگیرندگان و واکنش نسبت به محـیط اسـت . بـر مبنـاي نظـر کیـف (همـان ) رفتـار شـناختی و عاطفی فرد بر سبک یادگیري او اثرگذار است. از آنجـا کـه افـراد در ایـن رفتارهـا بـا یکـدیگر

کیف (1979 )اصطلاح سبک یادگیری را مؤلف های نسبتاً پایدار از نحوه دریافت و تعامل دانش آموزان با محیط یادگیری توصیف کرده است.