مراحل رشد شناختی بزرگسالان از نظر اسکایی
الف – مرحله ی فراگیری (کودکی و نوجوانی) یادگیری اطلاعات و مهارتها بدون در نظر گرفتن استفاده از آن .
ب- مرحله پیشرفت –(اواخر نوجوانی تا اوایل 20 تا 30 سالگی ) تشخیص ضرورت کار بر دانش برای دست یابی به اهداف بلند مدت .
ج- مرحله مسئولیت – (اواخر 30 تا اوائل 60 سالگی) کابرد توانایی های شناختی در مراقبت از خانواده ، همکاران و افراد جامعه.
د- مرحله اجرایی – (مرحله ی دیگری در سالهای 30 تا 40 تا میانسالی) رشد توانایی کاربرد دانش مرکب در سطوح مختلف ، مسئولیت در غرصه های کسب و کار.
ه- مرحله نو یکپارچگی : (سالمندی ) انتخابی شدن روز افزون فراگیری و کاربرد دانش در عرصه های کارهای اختصاصی
+ نوشته شده در سه شنبه بیست و ششم آذر ۱۳۹۸ ساعت 19:4 توسط جعفر هاشملو
|
هر آنچه از روانشناسی می خواهید را در این وبلاگ بجویید .